Type de document : Recherches
Résumé
Mots clés
Titre d’article [Persian]
در برنامه های عادی تلویزیون زبان مورد آموزش یک منبع زبانی غنی و زوال ناپذیراست. از آنجایی که تلویزیون وسیله ارتباطی قوی و در بر دارنده جنبه های اجتماعی، معنایی و نشانه ای است میتواند درارتقاء مهارت گفتار و شنیدار کمک شایانی کند، دو مهارتی که حتی با استفاده از روش آموزشی ارتباطی به حد مطلوب نرسیده است. تنوع و گوناگونی برنامه های تلویزیونی این امکان را فراهم می آورد که نیاز های زبانی هر زبان آموز از هر گروه تامین شود و بدین ترتیب کمبودهای روشها در آموزش زبان اختصاصی تا حد زیادی جبران شود. تلویزیون در تقویت حافظه زبان آموز نقش بسزایی دارد و او را درچگونگی روند آموزش دخیل میکند. استفاده از برنامه های تلویزیونی غیرآموزشی در کلاس درس توسط مدرس، بستر را برای استقلال زبان آموز در استفاده از این منبع زبانی در مدت آموزش و حتی بعد از آن فراهم می سازد. لیکن این استفاده همکاری تمامی عوامل آموزش اعم از مسئولین، مدرسین و زبان آموزان را می طلبد. در این مقاله، سعی کردهایم تا با تحلیل ویژگی های قابل توجه برنامه های عادی تلویزیون، به زبان مورد آموزش به عنوان ابزاری بسیار مفید در آموزش زبان بپردازیم.
Mots clés [Persian]