Type de document : Recherches
Auteurs
1 دانشیار دانشگاه تربیت مدرس
2 انشجوی دکترای دانشگاه تربیت مدرس
Résumé
Mots clés
Titre d’article [Persian]
Auteurs [Persian]
زبان مادری میتواند نقش بسیاری در یادگیری زبان خارجی ایفا کند. این مقاله به مشکلات زبان آموزان ایرانی در کاربرد اسم فاعل و قید فاعلی می پردازد. میتوان گفت که بیشتر این خطاها ریشه در نبود این دو عنصر گرامری در زبان فارسی دارند. در ترجمه متون فرانسه به فارسی نیز این مسئله آشکار است، آن چنان که اغلب پیدا کردن معادل مناسب برای مترجم سختیاب میشود.
این مقاله به بررسی ویژگیهای اسم فاعل و قید فاعلی در زبان فرانسه و زبان فارسی و معادلهای آنها در متون ترجمه شده میپردازد. تحلیل خطاهای زبان آموزان ایرانی در هنگام استفاده از اسم فاعل و قید فاعلی موضوع دیگری است که به طرح آن پرداختهایم.
Mots clés [Persian]