Type de document : Recherches
Auteurs
1 Professeur, Université de Téhéran
2 Doctorante à l'université Tarbiat Modares
Résumé
Mots clés
Titre d’article [Persian]
Auteurs [Persian]
طبق چارچوب مشترک اروپا در رویکرد زبان های اروپایی، مهارت دستور زبان یکی از عناصر تشکیل دهنده مهارت ارتباطی است؛ مهارتی که هدفِ آموزش و یادگیری زبان در نظر گرفته میشود. این مقاله به نقش دستور زبان در کلاس زبان فرانسه به عنوان زبان خارجی در ایران و نحوه تدریس آن در مِتد Alterego میپردازد. این مِتد از چند سال پیش تا کنون در ایران تدرِس میشود؛ با این همه، همانند ساِیر متدهای یادگیری زبان فرانسه عاری از نقص در زمینه دستور زبان نیست. این دلیل مهمی است که برای جبران این نقایص، مدرس به کتابهای دستور زبان متوسل شود. نتایج این تحقیق که زبان آموزان و مدرسان زبان فرانسه را تحت پوشش قرار داده است بیش از پیش این نقائص را در بخشهای دستور زبان این مِتُد آشکار میسازد که از مهم ترین آنها میتوان به ناکافی بودن توضیحات و تمرینهای مربوط به دستور زبان اشاره کرد.
Mots clés [Persian]