Type de document : Critique
Auteurs
1 Maître-assistante, Département de la langue et de la littérature françaises, Branche des Sciences et de la Recherche, Université Azad Islamique de Téhéran
2 Docteur ès Lettres, Département de la langue et de la littérature françaises, Branches des sciences et de la Recherche, Université Azad Islamique de Téhéran
Résumé
Mots clés
Sujets principaux
Titre d’article [Persian]
Auteurs [Persian]
مطالعهی مکان به عنوان یکی از بخش های پر اهمّیت بررسی آثار ادبی شناخته میشود. زیرا مکان و چگونگی به تصویر کشیده شدنش در رابطه ای مستقیم با مفاهیم و معانی متعددی در دنیای ادبیات قرار میگیرد. ارتباط مکان با فضای خود زندگی نامهای و خود تخیلی در آثار کولت، به مکان اهمّیتی دو چندان میدهد و درست به همین علت در سیدو، پیچکهای تاک و گندم نارس، سه اثر مهم از این نویسندهی زن قرن بیستم، مکان تبدیل به مفهومی چند وجهی میشود. در میان سه اثر یاد شده، سیدو اثری خودزندگینامهای و پیچکهای تاک و گندم نارس خود تخیلی هستند. در همین راستا و درمقالهی حاضر کوشیدهایم تا با استفاده از شیوه نقد ژان پیر ریشارد و باشلار، به بررسی مکان و ساختار آن و همچنین چگونگی وصف آن در این سه اثر بپردازیم. با این دید که این بررسی ما را در درک هر چه عمیق تر دنیای خیالی نویسنده، شخصیّت و حالات او و به خصوص جایگاه مکان در بازنویسی خاطرات در قالب رمان یاری رساند.
Mots clés [Persian]