در دنیای خلاقیتهای مستمر ادبی، مفاهیم کلاسیک نمیتوانند برای همیشه بدون تغییر باقی بمانند و در دوران مدرن، با صبغه مادی، گاهی مشاهده میکنیم که ظهور این مفاهیم نزد برخی نویسندگان صورتی متفاوت پیدا میکند. میتوانیم برای مثال ازعرفان یاد کنیم که مفهومی سنتی و البته مذهبی است. گوناگونی خلاقیت هنری در دنیای ادبیات نمونههایی از عرفان را برای ما به ارمغان میآورد که در آن گاهی ایدههای انتزاعی و یا شخصی حقیقی جایگزین جایگاه بلند مرتبهی ربانی عرفان کلاسیک میشود. ما در این مقاله سعی کردهایم به مطالعهی این نوع بینش ذوقی، شخصی و شاعرانه ازمفهوم عرفان نزد دو شاعر ایرانی و فرانسوی، شاملو و آراگون بپردازیم. در آنچه که به لویی آراگون مربوط میشود، ارجاعات از اثر شاعر با عنوان "دیوانهی السا" استفاده شده و در بخشی که به شاملو اختصاص دارد، "مجموعه ی آثار، دفتر یکم، اشعار" مورد استفاده قرار گرفته است.
گندمزاده, حبیب الله و کیفرخی, مهرنوش . (1390). از عشق زمینی تا آیین عرفانی انسانیت
مطالعه جنبههای عرفانی شعراحمدشاملو و لویی آراگون. مطالعات زبان و ادبیات فرانسه, 2(2), 5-17.
MLA
گندمزاده, حبیب الله , و کیفرخی, مهرنوش . "از عشق زمینی تا آیین عرفانی انسانیت
مطالعه جنبههای عرفانی شعراحمدشاملو و لویی آراگون", مطالعات زبان و ادبیات فرانسه, 2, 2, 1390, 5-17.
HARVARD
گندمزاده, حبیب الله, کیفرخی, مهرنوش. (1390). 'از عشق زمینی تا آیین عرفانی انسانیت
مطالعه جنبههای عرفانی شعراحمدشاملو و لویی آراگون', مطالعات زبان و ادبیات فرانسه, 2(2), pp. 5-17.
CHICAGO
حبیب الله گندمزاده و مهرنوش کیفرخی, "از عشق زمینی تا آیین عرفانی انسانیت
مطالعه جنبههای عرفانی شعراحمدشاملو و لویی آراگون," مطالعات زبان و ادبیات فرانسه, 2 2 (1390): 5-17,
VANCOUVER
گندمزاده, حبیب الله, کیفرخی, مهرنوش. از عشق زمینی تا آیین عرفانی انسانیت
مطالعه جنبههای عرفانی شعراحمدشاملو و لویی آراگون. مطالعات زبان و ادبیات فرانسه, 1390; 2(2): 5-17.